Søren blev årets første student

Det har uden tvivl været en anderledes afslutning på gymnasietiden, end 3.g-elever havde regnet med. Men nogle ting ændrer sig ikke, og mandag begyndte sidste eksamenrunde - og dermed fik vi også årets første student.

Glad fra eksamineringen kom Søren Sønder Krog og blev mødt af mor, far, storebror og rektor. Men ingen af de fire fik æren af at sætte huen på den glade unge mand.

Næh, det var såmænd Sørens klasselærer fra folkeskoletiden, Mads, der havde fået den ære.

- Uden dig er jeg ikke sikker på, at jeg nogensinde ville være kommet på gymnasiet - eller at jeg ville have klaret den. Du repræsenterer et vendepunkt i min skoletid, hvor jeg begyndte at tage undervisningen alvorligt, forklarede Søren sit utraditionelle valg af huepåsætter (jo, det er et ord...).

Valget var i øvrigt taget i samråd med mor og far - og de har alligevel haft rig mulighed for at dele studenterhuer ud, da begge af Sørens storebrødre er tidligere elever på Aalborg Tekniske Gymnasium.

Efter at have hældt champagne op til familie, tidligere klasselærer og rektor, var det tid til at reflektere lidt over fremtiden for den nyslåede student, der - ikke helt uvæsentligt - har gået på studieretningen 'International HTX' og derfor har været godt et halvt år i Australien under sin studietid.

- Jeg havde egentlig planlagt, at jeg skulle til Australien igen i nogle måneder, men... Ja, det har corona jo sat en stopper for. Så nu skal jeg vel lige ud og tjene lidt penge - så kan det også blive til et længere ophold i Australien, når de engang åbner grænserne igen.

Uanset hvad fremtiden bringer, så ønskes både Søren og resten af vores nye og kommende studenter i hvert fald held og lykke.