Elever på praktikmission for at redde truede dyrearter i Namibia

Tre dedikerede elever, Mira, Helene og Nikolaj, fra gymnasiets bæredygtige studieretning 'Fremtid og samfund' har forladt Danmark og taget kurs mod Namibia. Deres destination er Namibia Wildlife Rescue, beliggende 45 km fra Windhoek, hvor de vil tilbringe de næste to uger i en spændende praktik.

Namibia Wildlife Rescue har som mission at bevare landet, kulturerne og dyrelivet i Namibia. Centret arbejder hårdt for at redde truede arter, der står over for udfordringer som følge af et hastigt faldende habitat. Eleverne er ikke blot tilskuere; de er aktive deltagere i bestræbelserne på at redde afrikanske dyrearter, der er under pres.

Under deres ophold vil eleverne få et unikt indblik i, hvordan ikke-statslige organisationer (NGO'er) som Wildlife Rescue arbejder for at fremme bæredygtighed og bevare biodiversitet. Dette er en værdifuld erfaring, der vil bidrage til deres forståelse af, hvordan man sikrer en fremtidig naturdiversitet.

De engagerede elever har allerede arbejdet med FN's verdensmål i næsten tre år og har tidligere været i praktik i bæredygtige virksomheder i Amsterdam. Nu venter to spændende uger, hvor de skal dykke ned i arbejdet med aber, geparder, leoparder og mange andre fascinerende dyrearter.

Følg med, som de unge udforsker og bidrager til bevarelsen af Namibias unikke natur og dyreliv.